Kost og styrketræning

Kost og træning

Mange drømmer om en flot og veltrænet krop, men at gå fra drøm til virkelighed kræver meget arbejde. Det er ikke en let opgave, og der er mange ting at holde styr på. Hvor mange gange om dagen, skal der mad på bordet? Hvad skal maden bestå af? Hvor ofte skal der stå træning på skemaet? Hvilke øvelser er gode? Spørgsmålene er mange, men de er ikke desto mindre betydningsfulde for resultaterne af din træning. Hvis du træner både overkrop og underkrop efter bogen, men du ingen resultater ser efter længere tid, så skyldes det med stor sandsynlighed din kost. Ganske vist kan årsagen skyldes sygdomme, men i de fleste tilfælde skyldes det blot en kost, der ikke er hensigtsmæssig. Derfor er det vigtigt, at du ser din kost gennem og grundigt undersøger fordelingen af makroernæringsstoffer, der er hovedbetegnelsen for protein, fedt og kulhydrat. Hvis du får for lidt af det ene og for meget af det andet, så påvirker det effekten af din træning.

Kostens mange ansigter

Kost kan til tider opfattes som noget, der nærmest har religiøs betydning for nogle mennesker. Der er altid nye diæter, der efter brandingens udsagn er markant bedre end forhenværende populære diæter, og derfor kan det være svært at finde ud af, hvad en sund dagskost skal indeholde, hvis den skal optimeres i forhold til styrketræning. En af årsagerne til dette er, at der på diverse træningsfora eksistere mange myter vedrørende den rette kost. Ofte er der ikke belæg for disse, hvorfor de skal betegnes som myter. Dog er der visse ting, der er vigtige at tage hensyn til, når den optimale kost skal strikkes sammen med henblik på at øge muskelmassen. Det er vigtigt at få rigeligt med protein, og selvom det er forskelligt, hvor meget protein hvert menneske kan optage, så bør en styrketræningskost give mellem 1,5 til 2,5 gram protein per kilogram i kropsvægt per dag. Det kræver megen viden om kost og ernæring at kunne efterleve dette.

Kosttilskud kan være yderst gavnlige

Kroppen har altså brug for meget protein i forbindelse med tung styrketræning, og det kan være svært at indtage så store mængder gennem almindelige fødevare. For det første kræver det utroligt meget mad, og for det andet er det ganske dyrt at opfylde det daglige proteinmål gennem almindelig kost. Af den årsag er der mange, der vælger at bruge proteinpulver som et tilskud til deres normale kost. Bodylab er et af de største navne indenfor proteinpulver i særklasse, og de laver mange forskellige typer af proteinpulver, der alle ligger i et fornuftigt prisleje. Hos Bodylab kan du få proteinpulver lavet på enten animalske eller vegetabilske kilder, og de har desuden et stort udvalg af kosttilskud. At leve sundt og hensigtsmæssigt efter seriøs styrketræning er lige pludselig ikke så svært, hvis de korrekte kosttilskud benyttes som en del af en velbalanceret kost. Desuden kan du ofte få mulighed for gratis fragt, og de har tit tilbud med store besparelser på forskellige kosttilskud – lige som at du kan finde en Bodylab rabatkode. Hvis du køber kosttilskud fra Bodylab, er du sikker på at få et produkt i en rigtig god kvalitet til en fantastisk pris.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *